איך תיראה ירושלים ב 2040?

עם עשרות תכניות מאושרות למגדלים וראש עיר שמקדם מדיניות של רכישת דירות למגורים, עיר הבירה עומדת בפני שינוי

ירושלים היא העיר המבוקשת ביותר בישראל. כ 10% ממשקי הבית בארץ ישקלו לרכוש בה דירה. הביקוש הגבוה פוגש מציאות של היצע נמוך מאוד, היות ואפשרות לבנייה באזורים חדשים בירושלים כמעט ואינה קיימת. אבל בשנה וחצי האחרונות אושרו עשרות תכניות למגדלי מגורים בעיר.

שינוי מדיניות

ב 2017 אושרה התוכנית האסטרטגית לדיור לשנת 2040 ובה יעדי דיור משמעותיים, התכנית קיבלה רוח גבית ב 2019 עם בחירתו של מר משה ליאון לראשות העיר. המדיניות החדשה שהביא, החליפה את זו של קודמו בתפקיד, מר ניר ברקת. שהאמין בקידום עסקים ואזורי תעשייה על פני פרויקטים למגורים. על מנת לעמוד בביקושים יש צורך לקדם פרויקטים של פינוי בינוי בעיר. ליאון, שמאמין שצריך לאפשר לתושבים לרכוש דירה למגורים, החל יחד עם הוועדה המחוזית של ירושלים, במתן אור ירוק לתוכניות. כניסתם של השר ליצמן למשרד השיכון ושל השר דרעי למשרד הפנים, צפויה אף לחזק את המגמה החדשה.

שומרים על קו האופק. צילום: Sander Crombach

קו רקיע לפני הכל

אבל לא רק מצוקת השטחים לבנייה על הפרק, אישור תכניות בנייה חדשות בירושלים כרוך במערכת שיקולים מורכבת שלוקחת בחשבון את אופיה של העיר ומנווטת את תנופת הבנייה בעיר תוך התחשבות במבנים לשימור, במבנים הסטוריים. מתכנני העיר מקפידים לשקול כל תכנית לגופה, תוך בחינה מעמיקה של השתלבותה בקו הרקיע של העיר, ובנקודות תצפית לעיר העתיקה. גם הגובה המשתנה של פני הקרקע בעיר מובא בחשבון. במקרים רבים תכניות פינוי-בינוי כוללות בתוכן את נושא התחזוקה של מבנים ישנים באזור – על מנת לטפח את המסורת ולשמר אותה, במקרים אחרים נשקלת אופצית צמצום מספר יחידות הדיור בפרויקט, לטובת מניעת צפיפות ושמירה על ערכי הנוף.

מתיחת פנים לשכונות ותיקות

מעל 70% מהמתעניינים ברכישת דירה בירושלים יחפשו דירת 4-5 חדרים. 85% מהרוכשים בפועל הם משפרי דיור או כאלו שזו עבורם הדירה הראשונה. מכאן החשיבות הרבה בפיתוח השכונות, כך שיוכלו לתת מענה הולם למשפחות עם ילדים.

ראש העיר מר משה ליאון מתחייב כי כל פרויקט של התחדשות עירונית מקבל תכנון הוליסטי שמביא בחשבון את החשיבות בקרבה למוסדות ציבור ולמבני תרבות, את הערך בסביבה ירוקה וכן את הנגישות למרכזי תעסוקה בעיר. השינוי המתהווה בירושלים מביא אתו ציפייה למגמה של משפרי דיור בשכונות המתחדשות ואף לתנועה של תושבים חדשים לתוך העיר.

חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה