אם הייתי עיר, איזה עיר הייתי?

כמו בני אדם, גם לערים תכונות אופי ייחודיות להן המבדלות כל עיר משכנותיה, אך למעשה רבים מאיתנו מיחסים למקום שבו הם גדלו חלק כל כך נרחב מהאישיות שלהם כך שהעיר שלנו הופכת לחלק מה-DNA שמרכיב את זהותם, אז איזה עיר היא אתם?

הבחירה בעיר המגורים בה תרצו לגור בשנים הקרובות היא אחת מהבחירות המשמעותיות ביותר שתבצעו בחייכם, אבל איך אפשר לדעת איזו עיר מתאימה לכם באמת?  כדי לענות לשאלה הזו בדקנו מהם המאפיינים הייחודים לכמה מהערים המבוקשות בישראל:

אתם אנשים שורשיים, בעלי אופי ייחודי אך משיכה למגוון תרבותי? אתם ירושלים!

מצד אחד, כעיר שלושת הדתות, ירושלים מייצגת עושר תרבותי בו כל אחד, מכל רקע ובכל שלב בחייו, יכול למצוא את מקומו. מצד שני, לירושלים יש את הירושלמים ואת עולמם התרבותי הייחודי שבא לידי ביטוי בסלנג הירושלמי בו שולט כל יליד ירושלים שבילה את ילדותו במשחק 'חמש אבנים', אסף 'אג'ואים' וביקש מההורים לקנות לו 'במבליק' במַחְנֶה, שוק מחנה יהודה כמובן.

בירושלים שוכנים המוסדות החשובים בישראל כמו משכן הכנסת, משרדי הממשלה ובית המשפט העליון. מוסדותיה האקדמיים של העיר והמרכזים הרפואיים הגדולים מושכים לבירה אוכלוסייה משכילה ומלומדת. תושבי העיר נהנים מתחבורה טובה יותר בזכות כניסתה של הרכבת הקלה, ובימים אלו, אחרי ציפייה ארוכה, זוכים גם להפעלת  קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב.

אתם אנשי קהילה, שומרים על הסביבה  אבל לא מתפשרים על הנאות החיים– אתם הרצליה!

מצד אחד אזור תעשייה ובילויים משגשג, מוסד אקדמי מוביל ורצועת חוף יפהפייה ונקייה ומצד שני חיי קהילה ומשפחה שלווים, וכל זאת עשר דקות נסיעה ממטרופולין תל אביב – אין ספק שלעיר הרצליה יש הרבה מה להציע לתושביה. אין זה פלא שהיא זכתה לציונים גבוהים במיוחד בסקר מכון גאוקטוגרפיה באשר לשביעות רצון התושבים משירותי העיר.

הרצליה היא גם מהערים המובילות בישראל בתחומי הקיימות והסביבה ונבחרה לאחרונה לאחת מ-10 הרשויות הירוקות ביותר בישראל. זאת בזכות השקעה בהרחבת פארק הרצליה והקמת ריאות ירוקות, הרחבת גינות קהילתיות וקידום תהליכי התייעלות אנרגטית.

אתם אנשים הישגיים, אוהבים את השקט שלכם, אבל לא רוצים להתרחק יותר מדי מלב העניינים? אתם קריית אונו!

לא הרחק מאוניברסיטת בר אילן ובית החולים תל השומר נמצאת קריית אונו, אחת מהערים המובילות בישראל על פי המדד החברתי-כלכלי. קריית אונו היא עיר פרברית קטנה אך קרובה למדי למרכז גוש דן וסמוכה לצירי תחבורה ראשיים. בשנים הקרובות צפוי להיכנס לעיר הקו הסגול של הרכבת הקלה שיקרב את קריית אונו עוד יותר למרכז הארץ.

קריית אונו מתאפיינת באוכלוסייה חזקה המורכבת בעיקר מתושבים בגילאי עבודה ומשתכרת בממוצע ב-15,666 ₪ (לפי נתוני הביטוח הלאומי נכון ל-2016). מערכת החינוך בקריית אונו היא מהטובות בישראל, והחינוך בעיר על פי מדד מדלן זוכה לציון 89 ביחס לממוצע ארצי של 55 בלבד. 

אתם אנשי משפחה עם נפש קצת ילדותית ואהבה לאסתטיקה ועיצוב? אתם חולון!

אומנם חולון הוכרזה כ'עיר הילדים' כבר לפני יותר מ-30 שנה ובכל זאת, גם היום כשליש מתושבי העיר הם מתחת לגיל 18. כחלק מחזון העיר, מעמידה חולון את איכות חייהם ובריאותם של דור העתיד בראש סדר העדיפויות מגיל ינקות.

בחולון נמצא את מוזיאון הילדים, פארק פרס, פארק המים 'ימית 2000', המדיטק וגני המשחקים 'גן סיפור' שעוצבו בהשראת סיפורי ילדים. חולון מושכת אליה גם אוהבי עיצוב ואסתטיקה רבים אם בזכות לימודי העיצוב של המכון הטכנולוגי חולון וכן בשל מהלכים שנעשו בשנים האחרונות ליצירת סביבה עירונית ירוקה ואסטטית לרווחת התושבים. 

אתם צריכים את האקשן, אוהבים את החיים הטובים וחולים על הים? אתם תל אביב!

לסיום סיומת – עם כמיליון וחצי תיירים בשנה, בזכות מוסדות תרבות מובילים, בתי עסק משגשגים, מגוון אדיר של מוסדות קולינריים ומקומות הבילוי, תל אביב קנתה לעצמה ובצדק את השם 'עיר ללא הפסקה'. אך תל אביב לא מצטיינת רק בפנאי אלא מהווה את מרכז העסקים הגדול בישראל ופועלים בה כ-12% מכלל העסקים בישראל, יותר מכל עיר אחרת.

תל אביב מובילה בתחומי הפיננסים, ההיי-טק והאקדמיה, עם עשרות אלפי סטודנטים שפוקדים את שערי אוניברסיטת תל אביב בכל שנה. ואומנם תל אביב לא כל כך מצטיינת במקומות חנייה, אך בשנים האחרונות הפכה לחלוצה בהקמת מיזמים חדשניים וסביבתיים לרווחת התושבים בתחומי התחבורה החל משירותי תל-אופן להשכרת אופניים ועד למיזם 'אוטותל' לשיתוף רכבים בנסיעות קצרות בעיר.

חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה