איפה לקנות דירה? שכונה חדשה VS שכונה ותיקה

אתם יודעים באיזה עיר תרצו לגור, אבל לא בטוחים אם לרכוש דירה בשכונה החדשה או באחת מהשכונות הוותיקות? כדאי שתקראו את הכתבה שלפניכם

השאלה האם דירה בשכונה חדשה עדיפה על דירה בשכונה ותיקה או להפך היא שאלה אשר טורדת את מנוחתם של משקיעים, משפחות צעירות וכל מי שבעצם מבקש לרכוש לעצמו נכס למגורים. לכל אחת מהאופציות היתרונות והחסרונות שלה, וכל אפשרות יכולה להיות רלוונטית יותר למישהו אחר. אם כן, איך נגבש החלטה שקולה היכן לרכוש דירה? נפנה לשיטה הישנה והטובה ונפרוט את הדברים ברשימת "בעד/נגד", מוכנים?

שכונה חדשה – בעד

לא קשה לחשוב על כמה סיבות טובות למה כן כדאי לרכוש דירה בשכונה חדשה, שהרי שכונה חדשה משמעותה בנייה חדשה בתכנון שמתאים לאורח החיים המודרני, תשתיות חדשות בטכנולוגיות מתקדמות יותר, לפעמים גם תוך חשיבה ירוקה וסביבתית וכמובן שהכול פשוט נראה טוב יותר. מכירים את התוכניות האדריכליות היפות, רוויות הפארקים והשבילים המבהיקים? כך כנראה תראה גם השכונה שלכם. 

עוד יתרון משמעותי הוא שלשכונה החדשה המתאכלסת בבת אחת יגיעו כנראה אוכלוסיות ממצב סוציו-אקונומי ומשפחתי דומה לכם, מה שייצר הזדמנות טובה להקים קהילה חדשה וליהנות משכנות טובה.

וכמובן לא נשכח שמי שרוכש דירות בשכונה החדשה צפוי ליהנות מעליית ערך הדירה אחרי שיכנסו אליה כל התושבים החדשים ואחרי שבניית התשתיות תגיע לסיומה, ולכן מדובר גם בהשקעה מניבה.

שכונה חדשה – נגד

אם אמרנו שדירה בשכונה חדשה צפויה להעלות את ערכה עם סיום הקמת התשתיות, עלינו לזכור כי המשמעות היא שבשנים הראשונות נאלץ להתמודד עם חסר בתשתיות, ועד שיבנו די בתי ספר, גנים, מתנ"סים ואפילו מרכזי קניות נאלץ לנדוד לשכונות רחוקות. לעיתים המצב הזה עלול להמשך גם מספר לא מבוטל של שנים.

במקרים שונים רכישת דירה בשכונה חדשה משמעותה גם מגורים באתר בנייה וחיים לצד זיהום רעש, זיהום אוויר והפרעות נגישות בשל תנועת משאיות וחסימות כבישים. כמו כן, שכונות חדשות רבות מאופיינות היום בבנייה לגובה כך שבשטח קטן נבנות יחידות דיור רבות שיכולות להביא לצפיפות גבוהה ולהיווצרות של פקקים רבים בתוך השכונה בשעות הלחץ.

שכונה ותיקה – בעד

נתחיל מהמובן מאליו – דירה בשכונה ותיקה תעלה לרוב פחות מדירה שנבנתה בשכונה חדשה באותה עיר, כך שללא ספק יש כאן יתרון כלכלי. וכמובן יש לציין כי שכונות ותיקות רבות עוברות בשנים האחרונות תהליכי תמ"א ופינוי בינוי, כלומר אם נרכוש דירה בבניין ישן המיועד לעבור תהליכים כאלו בשנים הקרובות נוכל לייצר השקעה משתלמת מאוד וליהנות בעוד מספר שנים מרווח לא מבוטל.

כמו כן, לא זו בלבד שהשכונות הוותיקות מציעות לנו ברוב המקרים תשתיות קיימות, אלא כשאנחנו בוחרים לקנות דירה בשכונה ותיקה קל לנו הרבה יותר להבין את איכות השכונה, אנחנו יכולים ללמוד על האוכלוסייה המקומית, על רמת החינוך ואיכותה ובקיצור אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו עומדים לקבל ובכך לעשות קניה מושכלת יותר. ואם אמרנו ששכונות חדשות רבות מתאפיינות בבנייה רווית מגדלים, בשכונות וותיקות לרוב לא נראה בנייה של רבי קומות והתושבים בה נהנים מצפיפות יחסית נמוכה. 

שכונה ותיקה – נגד

שכונות ותיקות אשר נבנו לפני עשרות שנים הן לרוב שכונות שהתכנון שבהן אינו תואם לאורח החיים המודרני. זה בא לידי ביטוי פעמים רבות במיעוט מקומות חנייה, שכן בעבר לא מקובל היה שמשפחה תחזיק ביותר מרכב אחד אם בכלל. בשכונות אלו התשתיות יהיו ישנות, הסביבה תהיה לעיתים פחות מטופחת ופעמים רבות גם מבני הציבור יהיו במצב מוזנח למדי.

אם אתם מתכננים על פינוי בינוי או תמ"א 38 זה מצוין, אבל אם הדירה שקניתם אינה צפויה לעבור תהליכים כאלו, ואלא אם יתחוללו שינויים משמעותיים אחרים בשוק הנדל"ן, ערך הדירה שלכם ככל הנראה לא ישתנה רבות בשנים הקרובות.

אז במה לבחור?

בסופו של דבר השאלה היא מהן הציפיות שלכן מהדירה החדשה, מי שמבקש לייצר השקעה מניבה עדיף שירכוש דירה בשכונה חדשה או דירה בשכונה ותיקה שנמצאת לקראת תמ"א, מי שמחפש מגורים לגובה ימצא את מבוקשו במגדלים הנבנים בשכונות החדשות ולמי שמעדיף לחסוך יהיו כנראה סיכויים טובים יותר למצוא נכס שמתאים לצרכים שלו בשכונה ותיקה. אז מה הכי מתאים לכם?

חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה