הנאה השכונה בעיניכם? הכל על בחירת השכונה המתאימה לכם

מצאתם את הדירה המושלמת, היא נעימה ומרווחת בדיוק כפי שחלמתם, יש מספיק כיווני אוויר והמחיר יושב עליכם בול! מושלם, לא? אבל רגע לפני שאתם קופצים על הדירה יש עוד שאלה אחת שכדאי לכם לשאול – האם גם השכונה מושלמת?

יש כמה מאפיינים שקובעים את אופי השכונה ומשפיעים על איכות החיים של תושביה במידה כה ניכרת כך שגם אם הדירה שמצאתם היא דירת החלומות שלכם – שכונה לא מתאימה יכולה להיות 'דיל ברייקר' ולגרום לכם לשנות כיוון. 


המאפיין הראשון והחשוב ביותר הוא רכיב הקהילה. מי גר בשכונה שלכם? האם האוכלוסייה מורכבת מאנשים באותה סיטואציה בחיים שלכם? מה ממוצע הגילאים? אם יש לכם ילדים קטנים בטח תתאכזבו לגלות אם בשכונה כמעט ואין משפחות צעירות, אך אם אתם מחפשים חיים שלווים ושקטים לא תרצו לגלות שבשכונה שלכם אוכלוסייה צעירה שמבלה ומרעישה ברחובות עד השעות הקטנות של הלילה.


דבר נוסף וחשוב הוא בחינת מבני הציבור בשכונה. אם יש לכם ילדים בגילאי גן ובית ספר חשוב לבדוק האם קיימים מוסדות חינוך בשכונה במרחק הליכה ולא פחות חשוב מכך מה איכותם והאם הם תואמים להשקפת העולם החינוכית שלכם. בדקו האם בשכונה ישנם מוסדות בריאות כמו קופת חולים, היכן נמצא הדואר או אם חשוב לכם קרבה לבית כנסת היכן הוא ממוקם. 


בדקו גם את מצב התחבורה בשכונה המיועדת. אם יש לכם רכב כדאי שתבדקו האם ישנה בעיית חניה בשכונה והאם תוכלו להגיע ממקום למקום בקלות. אם אתם תלויים בתחבורה ציבורית חשוב שתבדקו האם היא עוברת בשכונה, באיזו תדירות והיכן ממוקמות התחנות. שימו לב כי בשכונות שבהן יש תנועה ערה של תחבורה ציבורית התושבים סובלים יותר מזיהום אוויר ורעש.


מאפיין אחרון וחשוב הוא אפשרויות הבילוי והתעסוקה בשכונה. מרכזי קניות, בתי קולנוע ומסעדות יכולים להשפיע רבות על איכות חייכם ולספק לכם הנאה גדולה יותר מאזור המגורים. מקומות תעסוקה בשכונה יכולים לפתוח בפניכם אפשרות למצוא עבודה קרובה לבית שתחסוך מכם שעות על הכביש בפקקי ישראל ותאפשר לכם אפילו להגיע לעבודה ברגל.


כעת כשברור מהם המאפיינים שיש לבחון בשכונה המיועדת השאלה הנשאלת היא איך מגלים את כל ה-'אמת' על השכונה מעבר למה שנאמר לנו על ידי הקבלן או המוכר? 

הנה 3 טיפים חשובים שיסייעו לכם להכיר טוב יותר את השכונה:


צפו על הווה ועתיד השכונה

מידע על מוסדות הציבור בשכונה תוכלו למצוא באתרי האינטרנט השונים של הערים. מידע על תחבורה ציבורית תוכלו למצוא בקלות באתרים כמו moovit ובאתרי החברות הציבוריות השונות. בתוכניות תב"ע הזמינות לכולם ברשת באתר של רשות מקרקעי ישראל וכן באתר מפות ישראל תוכלו למצוא מפות מפורטות של השכונה הכוללות את ייעודי הקרקע כמו מבני ציבור, שטחי מסחר ומגורים וכיוצא בזה וכך תוכלו לקבל מושג גם על עתיד השכונה. 


הקשיבו מה יש לשכנים לומר

לפעמים הדרך הטובה ביותר ללמוד על שכונה היא לשמוע עליה ממקור ראשון. לשכונות רבות בישראל קיימות קבוצות פייסבוק שהוקמו על ידי תושבי השכונה, שם אפשר לקרוא על הנושאים הבוערים לתושבים וגם ללמוד על איכות התושבים. אפשרות נוספת היא לקרוא את חוות הדעת של התושבים המפורסמות באתר מדלן, שם הן אף מפורטות לפי סעיפים שונים כמו אוכלוסייה, תפקוד העירייה, תחבורה ציבורית וכהנה וכהנה. 


קפצו לביקור

אחרי שקראתם מה יש לשכנים שלכם לומר על השכונה הגיע הזמן להכיר אותה מקרוב. נסו להגיע לשכונה בימים ובשעות שונים כדי לבחון כיצד היא מתנהלת. האם היא רועשת בערבים? האם יש תנועה ערה של רכבים בבקרים? בקרו בבתי הקפה, טיילו ליד מוסדות הציבור, בחנו את רמת הניקיון של הרחובות ונסו לקלוט איזה 'וייב' אתם מקבלים מהשכונה. האם נעים לכם לטייל בה? האם היא משרה עליכם תחושת ביטחון ושלווה? 

והכי חשוב- הקשיבו לתחושת הבטן שלכם הן יודעות הכי טוב 🙂

חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה