מרכז? פריפריה? חו"ל? כל מה שצריך לדעת על השקעות נדלן ב-2020

האם מחירי הדירות יפסיקו לעלות? מהם היעדים האטרקטיביים ביותר להשקעה בישראל ומעבר לים? ואיך הכניסה של אמזון לישראל מהווה הזדמנות מעניינת לציבור המשקיעים? קראו על כל מה שכדאי לכם לדעת על השקעות נדל"ן 2020

השנה החדשה כבר כאן ונראה שאנחנו צועדים לקראת שינויים מעניינים בחזית הנדל"ן. בעוד שרבים האמינו כי הריבית האפסית שמלווה אותנו כבר מספר שנים תעלה, גם את 2020 אנחנו פותחים  מבלי שנראה שעומד להתרחש שינוי כלשהו בטווח הקרוב. המשמעות היא שהנכסים הריאליים ימשיכו לשמור על מקומם הגבוה וההשקעה בנדל"ן תמשיך להיות אטרקטיבית ואולי אף תמשוך לענף משקיעים חדשים. אך מה יהיו המגזרים האטרקטיביים יותר להשקעה בשנה הקרובה? שימו לב:

הרכבת הקלה עולה על הפסים

אחד מהמוקדים שכדאי לשים לב אליהם במיוחד בשנים הקרובות הם בשכונות הסמוכות לתוואי הרכבת הקלה. על פי התחזיות והניסיון הקיים בעולם נראה כי הדירות בסמוך לתחנות הרכבת יכולות להעלות את ערכן ב-15%. הערים שכדאי לבחון הן אלו שבהן עובר התוואי האדום שעבודותיו מיועדות להסתיים בסוף 2021, ובהן פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, יפו ובת ים.

אך אם עבודות הרכבת יתקדמו כמצופה גם באזורים הסמוכים לתוואי הקו הירוק והסגול צפויים לעלות מחירי הדירות ולרשימת הערים יצטרפו גבעתיים, קריית אונו, גבעת שמואל, אור יהודה ויהוד-מונסון וכן ראשון לציון, חולון והרצליה. יש למה לצפות.

הזדמנויות מעניינות בפריפריה

לצד ההזדמנויות העולות בערי המרכז חשוב לזכור כי התשואות מהשכרת דירה באזורי הפריפריה גבוהות באופן משמעותי לעומת דירות במרכז הארץ, ולא בכדי ערי הפריפריה מושכות אליהן משקיעים רבים. אך בשנים האחרונות בחלק מהערים שהציגו בעבר עליות מחירים מהירות נצפית עליית מחירים מתונה יותר, כך למשל אם בבאר שבע מחירי הדירות על פי מדלן עלו בממוצע מ-2006 ל-2012 ב-126%, מ-2012 ועד היום עלו המחירים ב-15% בלבד. הפריפריה תמשיך למשוך את המשקיעים, אך חשוב למצוא היכן נמצא הפוטנציאל לעליית ערך משמעותית יותר.

השקעה בחו"ל משתלמת יותר?

אופציה נוספת להשקעה בנדל"ן ב-2020 היא בנכסים מעבר לים. בעוד שבישראל המחירים רק הולכים ועולים, במקומות שונים בעולם אפשר למצוא נכסים בכמה מאות אלפי שקלים בלבד וליהנות מתשואות של בין 7% ל-10%.

עם זאת השקעה בנכס בחו"ל דורשת היכרות מלאה עם חוקי המס של כל מדינה ומחייבת במקרים רבים תשלומי מס כפולים הן למדינת ישראל והן למדינה בה נמצא הנכס, ומדובר בסכומים משמעותיים. אי-תשלום המסים על פי החוק עלול לגרור לקנסות כבדים ולעונשים, וכך ההשקעה הסולידית עלולה להפוך במהרה להשקעה בסיכון גבוה. 

קניונים OUT מרכזים לוגיסטיים IN

ומה באשר לנדל"ן המסחרי? הרגלי הצריכה המשתנים של העשור האחרון השפיעו רבות גם על שוק הנדל"ן ובעולם כולו הקניונים הגדולים ננטשו לטובת המסחר המקוון.

במקומם של הקניונים הולכת ועולה הדרישה למרכזים לוגיסטיים המשמשים לאחסון הסחורה הנרכשת באינטרנט ולהכנתה למשלוח. משקיעים בארה"ב שהשקיעו במרכזים לוגיסטיים כבר נהנים מתשואה של 16%, וכניסתה של אמזון לישראל מסמלת בין היתר את כניסתה של המגמה החדשה לארצנו.

מגורים משותפים וקונספט

לא רק הרגלי הצריכה משתנים אלא גם הרגלי המגורים, ומגמות חדשות שהולכות וצוברות תאוצה בעולם ובישראל יתפסו נתח מרכזי יותר בשנה הקרובה. מי שעוקב אחר המגמות החדשות בעולמות הנדל"ן בטח כבר הבחין בהתפתחות מודל ה-Co-Living, צורת מגורים המבוססת על שיתופיות וקהילתיות ומאפשרת בנייה של מרחבים פרטים לצד מרחבים משותפים בחלל מגורים אחד.

המגמה שהחלה לצבור תאוצה באירופה ובארה"ב תגיע בשלב מסוים גם לישראל ונראה כי מדובר באלטרנטיבה מעניינת להשקעה. מגמה נוספת המתפשטת גם בישראל היא מגורי הקונספט המותאמים על פי אורחות החיים של הדיירים הפוטנציאליים, כך למשל נחנך לאחרונה בבאר שבע פרויקט מגורים מיוחד לסטודנטים בעיר דירות גדולות ומעוצבות לצד חללים ציבוריים משותפים המיועדים לפעילויות חברתיות שונות, וכן מתחם המגורים אומאמי אשר מוקם בימים אלו בשכונת נאות אריאל בקריית אונו ונועד לייצר חווית מגורים ייחודית עבור אוהבי הבישול והאירוח וכולל מטבחים מאובזרים, הכנה לגינת תבלינים במרפסת, מרתפי יינות בחללים המשותפים ועוד.

שוק הנדל"ן של 2020 מהווה קרקע פורייה למשקיעים וותיקים וחדשים, כל שנותר הוא לאתר את ההזדמנות הנכונה ביותר עבורכם וליהנות מהפירות. 

בהצלחה!

חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה