הצ'קליסט החדש לרכישת דירה בצל מגפה

במציאות בה אנחנו מבינים כי ייתכן ונגיע לתקופות סגר נוספות בעתיד, חשוב למצוא דירה המתאימה לאופי המשפחתי ויכולה לאפשר תסריטי מחייה שונים ולאפשר שהייה נוחה לטווח ארוך. 

הכנו עבורכם את רשימת הקריטריונים החדשים לבחינת דירה חדשה לפני רכישה, בעידן פוסט קורונה:

  • חללים דינמיים – היכולת של חלל ביתי להתאים את עצמו למנוחה, משחק או עבודה תאפשר לכל בני הבית ליהנות מהמרחב הקיים. חשוב לבדוק מה גודל החדרים הפרטיים בבית וכיצד ניתן לארגן אותם על מנת לענות על כמה פונקציות בו זמנית. לאחר הקורונה ישנה חשיבות שוות ערך לטיפול בחללים הפרטיים של הבית כמו גם בציבוריים ולכן חשוב לבדוק שהגודל והצורה של כל חדר תתאים בטווח ארוך למצבים משתנים.
קרדיט – סטודיו XS צילום: גידי בועז
  • אחסון הוא שם המשחק – בתקופות סגר נעדיף להימנע מיציאות מהבית ולכן מומלץ לחשוב ולבדוק את פוטנציאל האחסון של הדירה החדשה, האם יש מקום לאחסן מזון יבש, תמרוקים ומוצרי טואלטיקה, האם יש מקום למקפיא נוסף וכיצד ניתן לנצל חללים מבוזבזים כפתרונות אחסון.
קרדיט – סטודיו XS צילום: גידי בועז

  • אור טבעי כמונע דיכאון – חלונות גדולים שמכניסים את החוץ פנימה, שוטפים את החדרים באור טבעי רב ומאפשרים ליהנות מאור השמש ישפרו את חוויית המגורים לכולם.
  • כיווני אוויר – דירה מאווררת היטב, עם מרפסת או גינה קטנה עוזרת לשפר את הרגשת המחנק המתעוררת כשמבלים זמן רב בבית ללא הפוגה. אוויר צח וצמחייה עוזרים להכניס תנועה וחיוניות לבית וגם לשפר את איכות האוויר שמשפיע על הבריאות של כל דיירי הבית.
קרדיט – סטודיו XS צילום: שירן כרמל
  • המטבח כמכונה המרכזית של הבית – אם בעבר טייק אווי היה חלק בלתי נפרד משגרת יומם של אנשים רבים וגם ביקורים תכופים במסעדות, כיום המציאות השתנתה והחשיבות של המטבח הביתי הפכה לברורה וחשובה לכולם. לא עוד מטבח קטנטן וצפוף, או מטבח ראווה שבו רק המיקרוגל נמצא בשימוש, חשוב לבדוק את תכנון וצורת המטבח על מנת להבטיח שיוכל לעמוד בצרכים של בישול יומיומי בצורה נוחה ויעילה.
קרדיט – בר אילוטוביץ צילום: טל ניסים
  • טווח ה- 100 מ'- הסביבה בה הדירה נמצאת חשובה לא פחות מהדירה עצמה, במיוחד כאשר ישנה אפשרות שטווח התנועה שלנו יוגבל שוב בעתיד. קרבה לגנים ציבוריים, מרכזי קניות קטנים, חנויות רחוב ושירותים מגוונים שקרובים לבית הם חלק בלתי נפרד ממרקם עירוני שתורם ומשפר את איכות החיים כשעוברים לבית חדש. באותה הנשימה חשוב לבחון את השכנים ואת מערכת היחסים המתקיימת בבניין או בשכונה, מארג קהילתי וערבות הדדית בין שכנים היא כוח שלא ניתן לערער עליו בתקופות מאתגרות.

במידה ואתם מחפשים דירה למטרות השקעה כדאי לבחון עוד פרמטרים נוספים כדי להבטיח שתוכלו לקצור את הפירות של ההשקה שלכם:

  • אופי האוכלוסייה בעיר – חשוב לבדוק את גיל האוכלוסייה הממוצעת השוכרת דירות בעיר המבוקשת וכן את האופי שלה. אזורים המאופיינים בדירות של שותפים צעירים יכולים למצוא את עצמם ללא שוכרים במקרים של הגבלות מחמירות בהם אוכלוסייה צעירה יותר פגיעה לאיבוד מקומות עבודה.

  • גודל הדירה – לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, גודל המשפחה הממוצעת בישראל הוא 3.71 נפשות למשק בית, כך שאם אתם מעדיפים שוכרים יציבים בעלי משפחות, הקפידו למצוא דירות בעלות מספר חדרים שיתאימו למשפחה ממוצעת בישראל. דירות 3-4 חדרים הן המתאימות ביותר ויענו על הצרכים של מגוון משפחות.

קרדיט תמונה – Photo by Etienne Girardet
חזרה לכתבות
חזרה לכתבות

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

צור קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה