האם יש חשיבות לחברת התחזוקה של הבניין ברכישת דירה למגורים?

בשביל להבין את התשובה לזה כדאי ללכת קצת אחורה ולהבין קודם מהי חברת תחזוקת בניינים. לכל אחד יש את הבית שלו לו הוא אחראי וכשצריך לתקן משהו, לנקות את הבית או לעשות כל דבר אחר בשביל לתחזק אותו, בעל הבית או מישהו אחר מדיירי הבית ידאג לזה. כשמדובר על השטח ששייך לכל דיירי הבניין כמו חדר המדרגות, החצר, המבואה, חדר האשפה וכדומה, וועד הבית שהוא נציג הדיירים צריך לדאוג לתחזוקה שלהם. זה דורש לא מעט עבודה וזה גורר לא מעט כאב ראש, כי צריך למצוא אנשי מקצוע, לשלם להם, לבדוק את העבודה שלהם, לגבות כסף מהדיירים ומה לא…

הפתרון – חברת אחזקה

אז איך אפשר להוריד את הדאגה הזו מדיירי הבניין? איך אפשר לשמור את המרחב הציבורי המשותף של דיירי הבניין במצב טוב? פשוט שוכרים את שירותיה של חברת תחזוקה, שהיא אחראית להכל מא' ועד ת'. היא אחראית לניקיון חדר המדרגות, החצר או כל שטח משותף אחר, היא אחראית לצביעת הקירות בחדר המדרגות אם יש צורך, לצביעת הצד החיצוני של הבניין, להחלפת הנורות אם הן נשרפו, לתיקוני חשמל משותף וכל דבר אחר… כל בניין יכול לסגור עם חברת האחזקה באיזו רמה היא תתחזק את הבניין. זה יכון להגיע גם עד לגביית הכסף מהדיירים או לכל דבר אחר.

כמובן שיש חשיבות לחברת האחזקה…

חברת תחזוקה יכולה להיות חברה שעובדת עם קומפלקס של כמה בניינים והיא חלק מהסכם עם הקבלן שבנה את הקומפלקס לכמה שנים, היא יכולה להיות מושכרת על ידי דיירי בניין ספציפי ומה שבטוח הוא שהיא נתונה להחלטתם של דיירי הבניינים הללו. יש חשיבות רבה לאיזו חברה תיתן את השירות מסיבה פשוטה – ככה ייראה הבניין והסביבה שלו ואין מי שלא רוצה שהמרחב הציבורי שסביבו יהיה נעים ויפה לעין. חברת אחזקה שלא עושה את העבודה שלה כמו שצריך לא תספק סביבה נעימה לדיירים. חשוב לבחור את החברה בקפידה ולדעת את שירותיה של איזו חברה שוכרים וכמובן לקבל עליה המלצות.

לתחזק לבד או לשכור את שירותיה של חברת אחזקה?

אם יש מישהו מדיירי הבניין שמוכן לקחת את תחזוקת הבניין על עצמו, לדאוג לאנשי מקצוע שיעשו עבודה טובה ורק לגבות מהדיירים כסף, זה יחסוך כמובן את עלות חברת האחזקה. אבל חשוב לזכור שאחזקת בניין היא כאב ראש לא קטן כפי שציינו, וככזו, היא עשויה לא להילקח ברצינות. חברת אחזקות איכותית ומקצועית עם הניסיון הדרוש היא חברה שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. היא תיקח אונם כסף על העבודה שהיא עושה אבל היא תחסוך המון עבודה וטרטורים לדיירי הבניין. כדאי מאוד לשקול את האופציה הזו.