האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בקריית אונו?

בשנים האחרונות יש יותר ויותר משקיעי נדל"ן. פעם היו אלו משקיעים מקצועיים, כאלו שזהו עיקר עיסוקם, אך היום המשקיעים הם כל אחד שרוצה שיהיה לו נכס עתידי, שתהיה לו "פנסיה" משכירות על הנכס שלו ושהכסף שלו ילך למקומות הנכונים. השקעה בנדל"ן היום כמעט בכל מקום בישראל היא השקעה בטוחה, מכיוון שהמגמה היא עליית מחירים כל הזמן ולא נראה שהמגמה הזו תשתנה בשנים הקרובות. בנוסף, רבים רואים בשוק ההון כמסוכן מידי ומחפשים איפה כדאי להם להשקיע בבטחה. הבנקים גם הם רואים בהשקעות נדל"ן עסקאות בטוחות כך שאין סיבה מבחינתם לא לשחרר כסף ובתנאים טובים.

יש ערים מבוקשות יותר ומבוקשות פחות לנדל"ן ואחת מהן היא קריית אונו. הנה קצת מידע על העיר והאם כדאי להשקיע בה (ספויילר – כן!) ומהם היתרונות שהעיר יכולה להתגאות בהן.

קצת על קריית אונו

קריית אונו היא עיר במרכז הארץ, עיר שגובלת ברמת גן ממערבה, בגבעת שמואל מצפונה, ובפתח תקווה בצפון מזרחה. היא הוכרזה כעיר בשנת 1992 והאוכלוסייה בה מתקרבת ל-40,000 תושבים, כשהעיר מדורגת במקום 8 מתוך 10 בדירוג הכלכלי חברתי. השכר הממוצע של תושבי העיר גבוה ב-25% מהשכר הממוצע הארצי. קריית אונו היא עיר שמתפתחת כל הזמן, עיר שהמחירים בה רק הולכים ומאמירים והתשואה בה כיום היא סביב ה-2.7%. מי שישקיע בקריית אונו יראה ברכה ככל הנראה בהשקעה שלו, ויש כמה סיבות למה כדאי להשקיע בדירה דווקא בקריית אונו. 

בגלל החינוך

מי שמשקיע בנדל"ן רוצה כמובן להשכיר אותו ואולי בעתיד גם למכור אותו. אחד היתרונות של העיר הוא החינוך האיכותי בה, מערכת חינוך מתקדמת מאוד הן לאוכלוסייה הדתית והן לאוכלוסייה החילונית. בקריית אונו יש מספר רב יחסית של בתי ספר כמו גם כמה חטיבות ביניים, גני ילדים וכמובן תנועות נוער של כל סוגי האוכלוסייה.

בגלל התחבורה

תחבורה חשובה לזוגות צעירים גם כדי שהם יוכלו בקלות יחסית להיעזר במשפחה וגם כדי שיהיה להם נוח להגיע לעבודה וממנה במידה והיא מחוץ לעיר. בקריית אונו יש כמה קווי אוטובוסים שחוצים את העיר והרכבת הקלה צפויה אף היא להגיע לפאתי קריית אונו, ויש אליה גישה נוחה עם צירי התחבורה המרכזיים. יש את כביש 471 שמחבר את הכבישים 6 ו-4, ויש את ציר יעקוב דורי – בן גוריון שעוקף את שכונות העיר ממערב. בעיר גם ישנם כבישי רוחב נוחים כך שניתן לנוע בה בקלות רבה.

בגלל ההתקדמות וההתפתחות

קריית אונו היא עיר שלא עומדת במקום. זו עיר שכל הזמן מתקדמת ומתפתחת, נבנים בה מרכזי תרבות ומרכזים מסחריים, אך מה שבעיקר מושך רבים להשקיע בה הוא שהיא חלק מהמרכז וקרובה מאוד לתל אביב, אך המחירים בה הם עדיין מחירים שפויים יחסית שמאפשרים לרבים שמחפשים השקעה במרכז להשקיע בה.