האם רכישת משרד להשקעה היא השקעת נדל"ן מניבה?

יכול להיות שיצאתם לפנסיה עם סכום כסף שחסכתם לעצמכם ויכול להיות שאתם עצמאיים שהגעתם לגיל 65 ואתם מחפשים נכס שיניב לכם הכנסה חודשית קבועה, יכול להיות שהשתחררה לכם איזו קרן השתלמות של כמה מאות אלפי שקלים ואתם מחפשים מה לעשות איתה ויכול להיות שקיבלתם ירושה ואתם רוצים למנף אותה. רכישת משרד להשקעה יכולה להיות בדיוק מה שאתם מחפשים, השקעה שלא מצריכה מכם הוצאה כספית גדולה אך עם תשואה נאותה. אז האם רכישת משרד להשקעה היא השקעת נדל"ן מניבה? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת…

תשואה גבוהה

חד משמעית, רכישת משרד להשקעה תביא תשואה גבוהה יותר מאשר נדל"ן למגורים. אם ניקח לדוגמא את מרכז הארץ, אזור בו יש ביקוש רב לדירות, התשואה נעה בין 2 ל-4 אחוזים בדרך כלל. אך אם ניקח את אותם האזורים במרכז, נגלה שבכל הקשור להשקעה במשרדים ובנדל"ן מסחרי בכלל, התשואה היא סביב ה-10%!!! אין ספק שיש הבדל משמעותי בכל הקשור לתשואה ממשרדים מאשר מנדל"ן למגורים, מה שמביא גם יותר ויותר משקיעי נדל"ן "מקצועיים" לפזר את הסיכונים שלהם בין נדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי. בזמנים בהם יש ירידת מחירים בנדל"ן למגורים, המשרדים יפצו.

(כמעט) כל אחד יכול

מי מאיתנו לא היה רוצה איזו דירה בתלת אביב להשקעה, כזו שתסדר אותו לפנסיה שלו? כמעט כל אחד מאיתנו. אבל מה לעשות ומחירי הדירות גבוהים ולא רק בתלת אביב, והם מצריכים בדרך כלל גיוס של מיליוני שקלים. משרדים להשקעה לעומת זאת דורשים מאות אלפי שקלים ולעיתים אף מאות אלפים בודדים, מה שפותח את עולם ההשקעה בנדל"ן המסחרי לכל אחד כמעט. מספקי לקבל איזו ירושה של כמה מאות אלפי שקלים או שנכנס כסף מכל מקור שהוא, אפשר לנתב אותו לנדל"ן משרדי.

מימון הלוואות לנכסים מסחריים

הבנקים מצידם גם הם מבינים את הפוטנציאל הגלום בנדל"ן מסחרי והם משחררים בקלות רבה יותר כסף לרכישה שלו. אך לא רק מימון הם נותנים אלא גם מימון בריביות נמוכות יחסית. יש מסלולי הלוואות לנכסים מסחריים שכדאי להכיר, מסלולים עם ריביות נמוכות במיוחד ביחד לנדל"ן למגורים.

חוזים לטווח ארוך

אחד היתרונות הרבים שיש לנדל"ן מסחרי בכלל ובפרט למשרדים הוא החוזים לטווח הארוך. כשרוכשים דירה להשקעה, תמיד יש את הסיכונים של אי הצלחת ההשכרה שלה וכמובן חיפוש שוכר חדש בדרך כלל בכל שנה. במשרדים החוזים הם ארוכים הרבה יותר מכיוון שמדובר על עסקים שלא יכולים לזוז ממקום למקום בתדירות גבוהה. אלו חוזים של 5 שנים ויש כאלו שמגיעים גם ל-10 שנים.

אז האם רכישת משרד היא השקעת נדל"ן מניבה? התשובה היא כן. אך כמו כל השקעה, כדאי לעשות אותה בשכל וכמובן, אם לא מכירים את התחום לעומק להתייעץ עם האנשים הרלוונטיים.