טיפים לרכישת דירה מקבלן

החלטתם לרכוש דירה מקבלן? מזל טוב! זו התרגשות עצומה בשבילכם, הידיעה שעוד מעט תיכנסו לבית משלכם, בית שיהיה העוגן שלכם והמקום שהוא רק שלכם, ובעיקר, בית חדש שתוכלו לעצב כרצונכם.

רכישת דירה היא צעד כלכלי משמעותי ואצל רבים זה יהיה הצעד הכלכלי המשמעותי ביותר בחיים. צעד כזה צריך לעשות לאט ובזהירות בעיקר לאור סיפורים שהתפרסמו בשנים האחרונות אודות קבלנים בעייתיים. אבל אם ניקח את הכלל, רוב הקבלנים הם אנשים ישרים, אנשי מקצוע שמספקים ללקוחו שלהם את מה שהם שילמו עליו והנה כמה טיפים לרכישת דירה מקבלן בצורה נכונה.

ייצוג משפטי מטעמכם

אם אתם עומדים לקנות דירה מקבלן, אתם תצטרכו לשלם לעורכי הדין שלו אלפי שקלים גם אם לא תרצו בכך. אך אתם צריכים לזכור שעורכי הדין של הקבלן מייצגים אך ורק את האינטרסים שלו, אך ורק את מה שהוא צריך ואתם חייבים ייצוג משפטי גם מטעמכם. אל תתפתו למילים יפות וחיוכים, אתם צריכים ייצוג משפטי הולם בכדי שהעסקה תעבוד גם לטובתכם בוודאות.

בטוחות

כולנו נחשפנו לסיפורים על קבלנים שלקחו את הכסף אך לא סיימו את העבודה שלהם… חשוב לוודא שקיבלתם בטוחות לכסף שלכם, כדוגמת ערבויות חוק מכר. אם אתם נתקלים בקבלן שלא נותן לכם ערבויות בהתאם לחוק אלא מנסה לפתות אתכם עם מחיר נמוך, אל תיקנו ממנו, הסיכון עולה על הסיכוי ואתם עלולים להישאר בלי כלום ביד. זה רלוונטי לכל קבלן ובעיקר לקבלנים קטנים ולא מוכרים.

שטחי הדירות ביחס למחיר

כשאתם משווים בין 2 הצעות שקיבלתם מקבלנים, אתם חייבים לוודא שאתם משווים בין 2 שטחים דומים יחסית. יכול להיות מצב בו תגלו שדירה אחת יקרה מהשנייה, אך השטח שלה גדול יותר והיא מתאימה לכם יותר. כמובן שחשוב גם לבחון את מפרטי הדירות, את גדלי החדרים, את שטחי השירות, המטבח והסלון ולוודא שהם מתאימים לכם בגודלם ביחס למחיר שהם מוצעים בו.

תקציב להוצאות נוספות

לא פעם רוכשי דירות מקבלן (כמו גם רוכשי דירות מיד שנייה) לא עושים את החישובים הכלכליים הנכונים ומפספסים הוצאות שהם צריכים לעמוד בהן. יש הוצאות נוספות שצריך לקחת בחשבון כמו שכר טרחת עורך דין, כמו מס רכישה, כמו חיבור לחשמל, שיפוצים ותוספות וכדומה. כמובן שכל אלו צריכים להתאים לתקציב הקיים ואתם חייבים לבנות מסגרת תקציבית קשיחה כזו שלא תזוזו ממנה ימין ושמאל.

בדיקת מבצעים

לא פעם משרדי מכירות יוצאים במבצעים שיכולים להיות משתלמים. כמובן שיש גם מבצעי דמה וצריך לבחון כל מבצע לגופו האם הוא משתלם או שלא, אך חשוב מאוד לעקוב אחר המבצעים הללו וברגע הנכון לקבל את ההחלטה הנכונה.

רכישת דירה מקבלן היא לא דבר של מה בכך. היא מצריכה בירורים רבים והשוואות, אך בסופו של דבר נכנסים לדירה המיוחלת וכל המאמץ היה שווה.

המאמר באדיבות חברת קרסו נדל"ן – יזמית נדל"ן מהוותיקות בתחום