מדוע דירה חדשה עדיפה על דירה מיד שנייה?

אם אתם רוצים לרכוש דירה, בין אם היא דירה להשקעה ובין אם היא דירה למגורים, עומדות בפניכם שתי אופציות אופציה אחת היא לקנות דירה מיד שנייה, דירה שכבר גרים או גרו בה והאופציה השנייה היא לקנות דירה חדשה מקבלן, דירה שאתם או הדיירים מטעמכם תהיו הראשונים להיכנס אליה. אז מה עדיף? נתחיל מהתשובה – דירה חדשה כמובן. אבל למה? הנה כמה סיבות שכדאי שתדעו עליהן:

יתרונות דירה חדשה

איכות הבנייה – דירות חדשות איכותיות יותר מדירות יד שנייה. נקודה. סטנדרט הבנייה של היום שונה בתכלית מסטנדרט הבנייה של פעם. היום יש יותר ירידה לפרטים ובעיקר, יותר מעקב אחר הבנייה מטעם הדיירים, ומה שהקבלנים יכלו לעשות בעבר הם יכולים לעשות הרבה פחות היום. דירה חדשה מקבלן תהיה דירה טובה יותר ועמידה יותר מאשר דירה מיד שנייה, בעיקר אם זו דירה ישנה.

התאמת הדירה לצרכן – בדירות יד שנייה – What you see is what you get, יש את הדירה על מספר החדרים שבה, עם החלוקה שלה ועם כל התנאים האחרים שלה. אין לכם נגיעה לעניין ואתם רק צריכים להחליט אם כן או לא (כמובן שאפשר לשפץ ולחלק אחרת לאחר הקנייה) בדירות חדשות מקבלן יש איזה שהוא מרחב תמרון. יש בדרך כלל כמה גדלים וסוגים של דירות שמוצעות בכל פרויקט ואתם מחליטים מה הכי מתאים לכם. בנוסף, אם כל הדיירים רוצים משהו עוד לפני הבנייה, הקבלן יהיה חייב להתחשב בזה כך שיש אפשרות להתאים את הדירה לצרכן.

בטיחות – זה מתקשר לסטנדרט הבנייה שדיברנו עליו בסעיף הראשון. בניינים חדשים נבנים בצורה הרבה יותר בטוחה, בטח בהשוואה לבניינים שנבנו לפני שנת 1980 אלא אם כן הם שופצו וחוזקו בפרויקט תמ"א 38. מעבר לעמידות המבנה בפני רעידת אדמה, בבניינים ובתים חדשים יש ממ"ד מה שאין בכל הבתים הישנים (שוב, אלו שנבנו לפני שנת 1980)
תשתיות – בתים חדשים נבנים בדרך כלל בשכונות חדשות, שכונות בהן התשתיות גם הן חדשות. אך לא רק התשתיות חדשות אלא יש בדרך כלל פארקים, מרכזי תרבות, גנים וכדומה (או שאמורים להיבנות בקרוב) לעומת דירה מיד שנייה שקיימת כבר שנים רבות באותו המקום. התשתיות שלה כבר ישנות, הסביבה לא תמיד מטופחת והאפשרויות מצומצמות יותר.

מעלית – בבניינים ישנים אין מעלית בדרך כלל, מה שלא כן בפרויקטים חדשים בהם תמיד יש מעלית בבניין קומות.

מחירים

אין ספק שדירה עם אותו מספר חדרים ובאותו אזור כמו גם באותה קומה, תהיה זולה יותר אם היא מיד שנייה על פני דירה חדשה. אך בבואכם לעשות את החישוב הכלכלי, תזכרו שאתם צריכים לחשוב גם קדימה על הוצאות על תשתית, שיפוץ ודברים אחרים וסביר מאוד להניח שדירה חדשה תחסוך לכם הרבה יתר כסף.