מה החשיבות של תחבורה ציבורית באזור מגורים?

החלטתם בשעה טובה לקנות דירה חדשה. ההתרגשות בעיצומה ואתם מתחילים לברר בנוגע לאופציות העומדו בפניכם. אתם מחפשים אזור טוב לגור בו או להשקיע בו, מחפשים בו את החינוך, את מרכזי הספורט, את השטחים הירוקים ואת הפארקים הציבוריים, מוודאים שיש תשתיות טובות באזור ומהו סוג האוכלוסייה בכל מקום פוטנציאלי. אבל יש עוד משהו שכדאי לכם לבדוק לפני שאתם רוכשים דירה חדשה, יש עוד פרמטר שצריך להיכנס למערכת השיקולים שלכם. מהו הפרמטר? מצב התחבורה הציבורית באזור אותו אתם בוחנים. איזו תחבורה ציבורית קיימת ועד כמה היא יעילה ורחבה. אז הנה קצת מידע על למה חשוב כל כך לבדוק את הפרמטר הזה.

כי הכבישים הולכים ונעשים צפופים

לפי כל ההערכות, הכבישים שסביבנו ילכו ויהיו צפופים יותר ויותר. כמות המכוניות החדשות שעולות על הכביש כל שנה הולכת וגדלה, ולא צריך לקרוא סטטיסטיקות ומספרים בשביל להבין את זה, אלא מספיק לנוע על הכבישים בשעות הבעייתיות. זה מורגש עוד הרבה יותר באזורים שונים ובערים ספציפיות כמו תל אביב, ובמוקדם או במאוחר תבינו גם אתם שתחבורה ציבורית היא אופציה בשבילכם להגיע באמצעותה לעבודה, לקניות ולסידורים, במקום לעמוד בפקקים אין סופיים. גם אם אתם בעלי רכב ואתם לא מאנשי האוטובוסים והרכבות, כדאי להם לבחון את האופציה הזו לכל צרה שלא תבוא…

כי הילדים שלכם יצטרכו תחבורה ציבורית

אם יש לכם ילדים אתם בטח כבר מבינים את זה ואם עדיין לא, זה יקרה בעתיד. תחבורה ציבורית תאפשר לילדים שלכם להתנייד לבד מגיל מסוים, ואם היא לא תהיה רחבה ויעילה, אתם תצטרכו להיות נהגי המוניות שלהם. בשביל העצמאות והניידות שלהם, אתם חייבים לגור באזור בו יש תחבורה ציבורית ענפה ולאפשר להם את החופש הזה.

כי זו דרך ההתניידות הפופולארית ביותר אצל סטודנטים

אם אתם רוכשים דירה, יכול להיות שאתם מתכוונים לרכוש אותה להשקעה ולהשכיר אותה בינתיים וגם אם תגורו בה, יכול להיות שבשלב מאוחר יותר תשכירו אותה. הסטודנטים הם האוכלוסייה העיקרית ששוכרת דירות, וחלק ניכר מהסטודנטים ללא רכב ומתניידים באמצעות התחבורה הציבורית. יש טרנד שהולך וצובר תאוצה אצל צעירים לנסוע בתחבורה ציבורית, גם בשביל לחסוך כסף, גם בשביל לחסוך פקקים וגם בשביל להיות ירוקים יותר, כך שאם תשכירו את הדירה לחבר'ה צעירים גם אם הם לא יהיו סטודנטים, אחת השאלות הראשונות שישאלו אתכם הוא מה מצב התחבורה הציבורית באזור של הדירה.

היום, התחבורה הציבורית מקבלת את הכבוד הראוי לה, אותו היא לא קיבלה בשנים האחרונות. ככל שהכבישים הופכים לעמוסים יותר ויותר וככל שמחירי הרכבים ועלויות אחזקת הרכבים עולים, כך גובר הצורך בתחבורה ציבורית איכותית ואמינה. בבואכם לקנות דירה חדשה, כדאי שתבחנו גם את הפרמטר הזה.

המאמר באדיבות קרסו נדל"ן