מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים דירה למגורים

דירה למוגרים

רכישת דירה למגורים היא החלום של רבים ובעיקר של זוגות צעירים. רכישת דירה יכולה להיות של דירה חדשה מקבלן או דירה מיד שנייה, אך בכל מקרה אצל רובינו זו תהיה העסקה המשמעותית ביורת שנעשה בחיינו. דירה למגורים בשונה מדירה להשקעה צריכה להיות מתאימה לנו לא רק בגודל שלה ובמראה שלה אלא גם במה שהסביבה שלה מציעה ובאפשרויות סביבה. אז אם החלטתם לרכוש דירה למגורים, הנה כמה טיפים על מה כדאי לבדוק ומה חשוב לוודא:

הדירה עצמה

הדירה עצמה יכולה אם כן להיות דירה חדשה מקבלן או דירה מיד שנייה. אם זו דירה יד שנייה, כדאי מאוד לעשות בדק בית בשביל לוודא שהיא במצב טוב מבחינת התשתיות שלה בשביל לא לגלות בעיות בשלב מאוחר יותר שעלולות לדרוש הוצאות כספיות גדולות. בנוסף, התכנון הפנימי גם הוא צריך להיבדק ובכלל, לבחון מה יש בה ומה אין בה. כך לדוגמא אם אין מזגנים בדירה, זה משהו שתצטרכו אתם להוציא וחשוב שתדעו על כך מראש.

עוד דבר חשוב שיש לבחון בתוך הדירה הוא כיווני האוויר שבה. אם אתם מאלו ש"חייבים אויר" בקיץ, אתם צריכים חשיפה לכיוון צפון אך קחו בחשבון שהדירה תהיה קרה בחורץ ותדרוש חימום. אם אתם אוהבים דירה חמה, בחרו דירה שרוב הקירות שלה פונים לכיוון דרום.

סביבת הדירה

סביבת הדירה היא עוד משהו שחייבים לברר ולבחון לפני שרוכשים דירה בעיקר אם יש לכם ילדים. אז מה יש סביב הדירה? האם יש גני שעשועים במרחק הליכה? האם יש פארקים ומרחבי דשא גדולים? האם יש מתנ"סים ומקומות בהם הילדים יוכלו להעביר את שעות אחר הצהריים שלהם בחוגים ובפעילויות?

משכנתא

אנשים רבים בארץ וגם בעולם מבקשים להשקיע דווקא בנדל"ן. הם רואים בהשקעה הזו נכס פיזי שיכול לשמש בהמשך כדיור עבור הילדים והוא גם יכול לאפשר תוספת הכנסה למשק הבית כאשר הנכס מושכר. מעבר לכך מדובר במקור הכנסה יציב שעשוי לסייע מאוד בשנות הפנסיה. זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים מבקשים לרכוש דירה שנייה לצרכי השקעה.

הבעיה העיקרית היא שכמעט ואין משק בית שמסוגל לממן בעצמו רכישה של נכס כזה. לשם כך חייבים כמעט כולם את הסיוע של הבנקים או של חברות המימון השונות על מנת להוציא הלוואת משכנתא.

הבעיה היא שהבנקים לא ממהרים להוציא הלוואות בסדרי גודל שכאלה והם מציבים תנאי סף נוקשים מאוד.

כל מי שהוציא אי פעם משכנתא לדירה ראשונה מבין עד כמה סבוך הדבר. אנחנו כאן על מנת לסייע לכם לבדוק את כל הנושא הזה של משכנתא לדירה שנייה. בין אם מדובר באנשים שעדיין משלמים על הדירה הראשונה שלהם ובין אם מדובר באנשים שכבר גמרו לשלם את המשכנתא הראשונה והם מבקשים להוציא משכנתא שנייה.

לכל מקרה יש את התנאים הספציפיים שלו והם משתנים בהתאם.

מוסדות חינוך

אם יש לכם ילדים או שבקרוב יהיה ילד, חשוב לבחון את מוסדות החינוך באזור. אילו מוסדות חינוך קיימים? האם הם מתאימים לאורח החיים שלכם? עד כמה הם קרובים אליכם?

תחבורה

אם יש לכם רכב ואתם מאלו שלא זזים מטר בלעדיו, כדאי שתבחנו את סביבת הדירה בכל מה שקשור לתנועה ולפקקים וכמובן לחנייה. חשוב לבחון את צירי הנסיעה לכיוון מקום העבודה, האם הם מהירים וזורמים או שלא. אם אין לכם רכב או שאתם מתכוונים בכל מקרה לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, כדאי לבדוק אילו קווי אוטובוס יש, האם יש רכבת באזור וכדומה.

שכנים

עוד פרמטר שכדאי לתת עליו את הדעת בעיקר כשקונים דירה מיד שנייה. שכנים יכולים להיות הדבר המדהים ביותר ויכולים להיות הסיוט הגדול ביותר. כדאי לבדוק מי השכנים העתידיים ומי אלו הגרים בסביבה עד כמה שאפשר

אלו כמובן כמה טיפים בודדים ויש עוד הרבה מה לבדוק ולבחון, אך העיקר הוא לבחון את הדברים לאט ובזהירות ולקבל את ההחלטות הנכונות.