מה מספר החדרים המומלץ בעת קניית דירה למגורים?

קניית דירה למגורים היא צעד משמעותי מאוד. היא צעד משמעותי גם כי אתם עומדים לקבוע את משכנכם לשנים הקרובות, באיזו סביבה תחיו ובאיזו סביבה יגדלו הילדים שלכם (אם הם קטנים) אילו אפשרויות לחינוך יהיו ומי תהיה החברה שלכם ושל בני המשפחה, וכמובן, צעד כלכלי משמעותי. יש לא מעט שאלות שצריך לענות עליהן לפני שמחליטים איזו דירה לקנות, ולאחר שמחליטים על אזור צריך להחליט גם על מספר חדרים. אז אם אתם מתחבטים בשאלה כמה חדרים כדאי לכם שיהיו בדירה העתידית שלכם, הנה כמה פרמטרים שאתם צריכים לקחת בחשבון.

כמה אתם במשפחה?

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא כמה אתם במשפחה. יכול להיות שאין לכם תכנון להתרחב או שהילדים שלכם כבר גדולים, וכדאי אם אפשר בכל מקרה שיהיה לכל ילד את החדר שלו ואת הפרטיות שלו. יכול להיות שאין לכם בעיה שכל שני בנים ושתי בנות יהיו באותו חדר, וגם זו יכולה להיות בהחלט אופציה. למשפחה בת 5 נפשות בדרך כלל יהיה צורך בדירת ארבעה חדרים לפחות, ובסופו של דבר זה כמובן עניין של תקציב

תכנונים עתידיים

אם אתם משפחה צעירה סביר להניח שאתם חושבים קדימה ומתכננים עוד להרחיב את המשפחה. בין אם אתם זוג צעיר ובין אם אתם עם ילד אחד או שניים, בבואכם לקנות דירה למגורים כדאי אולי שתיקנו דירה גדולה יותר בשביל המשפחה העתידית שלכם. למה? כי המחירים יעלו די בוודאות כמעט בכל מקום בו תרצו לקנות, וכי לא בטוח שתהיה דירה כמו שאתם רוצים באזור שאתם רוצים. כי זה יהיה לא מעט בלגן עבורכם למכור דירה ולקנות דירה אחרת, וכמובן לעבור וכי אם יש לכם עכשיו את האפשרות הכלכלית, אל תחכו למחר כי אתם לא יודעים מה יהיה עד אז. 

מכירה עתידית

גם אם אתם רואים את הבית שאתם עומדים לקנות כבית שבו תגורו עד שתגיעו לגיל 120 או עד שתעברו לבית אבות, אתם לא באמת יכולים לדעת מה יהיה בעתיד. תמיד יכולה להיות סיבה שבגללה תירצו למכור את הבית, או כי תצטרכו את הכסף למשהו או כי לא תאהבו את הסביבה או מכל סיבה אחרת. ככל שתיקנו היום דירה גדולה יותר, עם מספר חדרים גבוה יותר כך תוכלו למכור את הדירה בעתיד ברווח גבוה. לפי כל התחזיות מחירי הדירות עוד יעלו בשנים הקרובות ושוק הנדל"ן לא יירגע עוד זמן רב. סביר להניח שכמה שתוכלו להשקיע עכשיו, יחזור אליכם בגדול אם תירצו למכור בעתיד.

רכישת דירה למגורים היא פרויקט מורכב שדורש לא מעט חשיבה ותכנון. גם מספר החדרים היא החלטה לא פשוטה ואתם צריכים לקחת את כל השיקולים הללו ואחרים בחשבון לפני שאתם מקבלים החלטה.