פרוייקט תמ"א 38 בגבעתיים

מדינת ישראל היא מקום בו יש לא מעט סיכונים, שעל חלקם יש לנו שליטה ועל חלקם לא. מה שאין לנו שליטה אליו אלו בעיקר אסונות טבע שעלולים להתרחש, ואחד מהם הוא רעידת אדמה עתידית. לפי המומחים, זו כבר לא שאלה של האם תהיה רעידת אדמה חזקה בישראל אלא מתי תהיה רעידת אדמה כזו, ומה שיש לנו לעשות הוא אך ורק להיערך אליה בשביל להקטין כמה שניתן את כמות הנפגעים הפוטנציאלית כמו גם לתרגל את הרשויות.

אחת מהדרכים בהם מדינת ישראל צריכה להתכונן לרעידת אדמה עתידית היא חיזוק המבנים הקיימים. ישנו תקן בניה מחייב שהחל בתחילת 1980 שלפיו צריך לבנות בישראל, תקן שאמור לתת מענה בחוזק שלו לאיום הזה. אך הבניינים שנבנו קודם לכן אלו בניינים חלשים, בניינים שעלולים לקרוס ברעידת אדמה ובשביל לחזק את המבנים הללו בלי שהמדינה תצטרך לשלם על כך מיליארדים, הוקמה תוכנת תמ"א 38.

מהי תמ"א 38?

תמ"א 38 היא תוכנית בה המבנים הללו מחוזקים על ידי קבלנים ויזמים, ואלו בתמורה מקבלים זכויות בנייה במבנה, בונים ומוכרים ומזה הרווח שלהם. גם הדיירים מרוויחים מהתוכנית קודם כל בכך שהמבנה שלהם עובר חיזוק משמעותי, אך בנוסף, הם מקבלים הטבות מהקבלן בדמות מעלית, אינטרקום, הרחבת הדירות הקיימות, הוספת ממ"ד, הוספת מרפסות לדירות ועוד.

גבעתיים – עיר של התחדשות ובנייה

גבעתיים היא אחת מהערים המרכזיות באזור המרכז ובכלל בישראל, עיר שהולכת ומתפתחת לה בשנים האחרונות. יש בה לא מעט בתים ישנים שנבנו לפני שנת 1980, מבנים שצריכים חיזוק בשביל שיעמדו ברעידת אדמה ויש לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 בגבעתיים. כמו בכל מקום אחר בארץ, יש בגבעתיים זכויות שונות שהעירייה נותנת על מנת לקדם את הפרויקטים הללו, והזכויות הללו הם הרחבה של כל דירה עד לשטח של 25 מ"ר, תוספת של שטחים לבניית דירות חדשות על גג הבניין בהיקף של קומה אחת, ותוספת שטחים לבניית דירות חדשות בקומת עמודים מפולשת.

פרויקט שכולם מרווחים ממנו…

פרויקט תמ"א 38 הוא אחד מהרעיונות היצירתיים שנהגו כאן בישראל, רעיון ממנו כולם מרוויחים לטווח הקצר והארוך. אם יש בבעלותכם דירה בגבעתיים שנבנתה לפני שנת 1980 ויש הסכמה של הדיירים (או רובם) לפרויקט כזה, אתם בדרך להעלות את ערך הדירה שלכם בצורה משמעותית וכמובן לחזק אותה. אם אתם חושבים לקנות דירה להשקעה, דירה בגבעתיים לפני פרוייקט תמ"א 38 תהיה עבורכם רווחית במיוחד מכיוון שמיד אחר הבנייה ערך הדירה יקפוץ.


כל מה שצריך הוא למצוא קבלן או חברה יזמית אמינה ומקצועית, חברה עם ניסיון בפרויקט שגם יכולה להזיז דברים. לא מעט מתעכב בשל אישורים שונים מהעירייה, וחברה כזו יודעת איך לדחוף את הפרויקט קדימה ואיך לבצע אותו על הצד הטוב ביותר.