פרויקט תמ"א 38 רמת גן – כל מה שצריך לדעת

רמת גן היא אחת הערים היפות והמושקעות בישראל. זו היא עיר שנמצאת במרכז, ליד הכל וקרוב להכל, עיר שמוכה לתל אביב הגדולה עם אין ספור מקומות בילוי ותרבות. אבל ברמת גן כמו בערים רבות אחרות, יש גם סיכון שצריך לקחת בחשבון. הסיכון הוא רעידת אדמה, ובעיר ישנם בתים שנבנו בתקן הישן והפחות מחמיר. זהו תקן שהיה קיים עד לינואר 1980 והיום תקני הבנייה מחמירים יותר בעיקר בגלל סכנת רעידת האדמה. בניינים שנבנו בתקן הישן צריכים לעבור חיזוק משמעותי וחיזוק כזה הוא לא זול… אז מה עושים? בדיוק בשביל זה יש את תמ"א 38, התוכנית הגאונית לחיזוק מבנים

כולם מרוויחים

אז איך מחזקים מבנים ישנים שחייבים חיזוק בלי לשלם על זה? איך המדינה יכולה לחסוך בהוצאות על התוכנית הזו? על ידי תמ"א 38. תמ"א 38 היא תוכנית לחיזוק מבנים, תוכנית שמיועדת ליזמים וקבלנים שרוצים לקבל מהמדינה שטח לבניית בתי מגורים על מנת למכור אותם או להשכיר אותם. במסגרת התוכנית יש הפחתה משמעותית בבירוקרטיה לקבלת האישורים הדרושים, והיזמים או הקבלנים זוכים בתמורה לאישורי בנייה, והדיירים שהם הצד הכי חשוב בעניין, מקבלים מתנות והטבות בדמות הרחבת הבתים שלהם, מעלית חדשה ואחרות. זו היא תוכנית בה כולם מרוויחים וזו בדיוק הסיבה שיש לה ביקוש. הנה כמה דברים שהתוכנית מתייחסת אליהם

למה מתייחסת התוכנית?

יש כמה דברים אליהם מתייחסת התוכנית. היא מתייחסת לגודל הרחבת הבתים הקיימים – עד ל-25 מ"ר שמתוכן 12 מטרים חייבים להיות ממ"ד, וניתן גם לקבל מרפסת חדשה במקום חדר. התוכנית מתייחסת לעיצוב הבניין, עיצוב התוספות בצורה אסתטית ויפה, הקמה של עד 2 קומות בהן ניתן לבנות דירות חדשות או להרחיב את שטח הקומה שמתחת, תוספת של מרחבים מוגנים, תוספת של מעלית חדשה סגירה ומילוי של הקומה המפולשת לבניית דירות  נוספות ולעוד צדדים שונים בפרוייקט כזה. תמ"א 38 היא תוכנית שאוטומטית מעלה את ערך הדירות. עצם זה שזה מבנה מחוזק ועצם זה שהבתים הקיימים מורחבים.

תמ"א 38 ועיריית רמת גן

עיריית רמת גן אישרה כבר בשנת 2010 תוכנית שמאפשרת בנייה של 2 קומות בנוסף לבניין הקיים. היא מאפשרת לשלב גם זכויות בנייה בפרוייקט שלא מומשו, חדרי יציאה לגג בשטח של 40 מ"ר לכל אחד ומי שלא רוצה לבנות חדרי יציאה יוכל לבנות פנטהאוז על הגג ולצרף אליו זכויות בנייה שלא מומשו בעבר.

תמ"א 38 היא פרוייקט שפותר לא מעט בעיות ומאפשר גם למעוטי יכולת להגדיל את שווי הבית שלהם. לכל וועדה מקומית יש את הכוח לקבל החלטות שנוגעות לבנייה ולאישורים, וגם עיריית רמת עם חוקים משלה. תמ"א 38 חוסכת המון כסף למדינה וככל שהיא תהיה מיושמת יותר, כך הבתים בישראל יהיו בטוחים יותר מבעבר.