מה החשיבות של מיקומי הגנים ובתי הספר בקניית דירה חדשה?

אם אתם מחפשים דירה חדשה מקבלן לקנייה סביר מאוד להניח שאתם זוג צעיר או משפחה קטנה בתחילת דרכה. זה בדיוק הזמן לקנות דירה, בשנים בהם המשפחה מתבססת ומתמקמת באזור ובצורת חיים בה היא רוצה לחיות, ויש פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון כשמחפשים דירה וספציפית למשפחה עם ילדים. צריך שיהיו גנים ופארקים באזור על מנת שניתן יהיה להעביר את אחר הצהריים בנעימים, צריך שהאוכלוסייה תהיה תואמת למי שמחפש בכדי שניתן יהיה ליצור קשרים ולהתפתח חברתית, וצריך כמובן לוודא שיש מוסדות חינוך באזור. אך מהי החשיבות של מוסדות חינוך בקרבה לבית? מה כדאי לבדוק כשמבררים עליהם?

כל אחד רוצה חינוך טוב לילדיו

אין מי שלא רוצה חינוך טוב לילדיו. אנחנו משקיעים בילדים שלנו, מגדלים אותם ואוהבים אותם וכולנו מבינים שהגנים ובתי הספר הם בעלי חשיבות מכרעת למה שייצא מהם בסופו של דבר. חשוב כמובן לוודא שיש מוסדות חינוך שתואמים לקו החינוכי שרוצים, כך לדוגמא משפחה דתית לאומית, לא תסתפק בבית ספר חילוני ולהיפך. חשוב לברר שהרמה במוסדות החינוך תואמת את מה שמחפשים אך לא פחות חשוב מכך, צריך לוודא נגישות. מה זה אומר? זה אומר שבית ספר אליו ניתן ללכת ברגל בלי לעבור כבישים סואנים, יכול להיות מאוד נוח לנו ההורים כשהילדים יגדלו ויוכלו ללכת לבד. זה משהו שלא רבים חושבים עליו אבל צריך גם אותו לקחת בחשבון.

גם מבוגרים צריכים לתת על זה את הדעת…

לא רק צעירים מחפשים דירות חדשות, יש גם לא מעט מבוגרים כמובן שמחפשים דירות כאלו, ולהם זה לא יהיה פרמטר. יותר מזה, אם הדירה קרובה מאוד לבית ספר ואפילו באותו הרחוב, יכול מאוד להיות שזה יפריע להם ויהיה ממש לא נוח וחשוב לקחת את זה בחשבון. ברחובות בהם יש בתי ספר וגנים יש יותר רעש בבקרים ובצהריים, וגם התנועה נתקעת בהם בשעות הללו לא פעם בגלל הורים שלוקחים ומחזירים את הילדים שלהם. צריך גם את זה להכניס לסל השיקולים לפני שמחליטים עם קניית דירה במקום מסוים.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן…

בבואכם לרכוש דירה יש לכם לא מעט מה לברר בכל הנוגע לעלויות, לטופסולוגיה ולדברים אחרים. אך בסופו של דבר מה שתחיו איתו מעבר לדירה עצמה ולמצב שלה הוא האזור בו היא תהיה ממוקמת, ויש לזה השלכות מרחיקות לכת. בחירה לא נכונה של מקום בכל הנוגע למוסדות חינוך יכולה להיות מאוד לא נוחה בעתיד. יש כאלו שנאלצים לקחת את הילדים למוסדות חינוך מרוחקים בכל יום רק כי הם לא מרוצים מאלו הקרובים, ואם מוודאים את הדברים הללו מראש יכולים להיחסך לא מעט זמן וכאבי ראש.