האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בירושלים?

ירושלים, עיר הבירה של ישראל היא גם עיר בעלת ביקוש רב ברוב האזורים והשכונות בה. זו היא עיר שמקודשת כידוע לשלוש הדתות ומהווה עלייה לרגל עבור רבים ברחבי העולם, עיר מסקרנת שיש בה הכול מהכול. ירושלים היא גם מוקד משיכה למשקיעי נדל"ן שמחפשים את העסקה הבאה, אך לא רק למשקיעי נדל"ן ישראליים אלא גם למשקיעים זרים שרואים בעיר מקום מתפתח שהביקוש אליו רק ילך ויגבר. אז הנה כמה סיבות למה להשקיע בירושלים, למה כדאי לשים בה כסף ולראות ממנו הרבה יותר כסף בעתיד וכמובן, איך לעשות את זה בצורה נכונה.

אפשרויות התעסוקה

ירושלים מציעה לא מעט אפשרויות תעסוקה עבור הגרים בה, מה שמאוד מעניין אנשים שמגיעים לגור בעיר, לשכור בה דירה או לקנות אחת. ירושלים נבחרה לאחת מ-25 הערים המובילות בעולם מבחינת האקו סיסטם היזמי טכנולוגי שלה, ויש בה גם לא מעט קרנות סיכון. בירושלים יש למעלה מ-500 חברות סטארט אפ שמציעות לא מעט עבודה לצעירים, כמו גם חברות הייטק מוכרות כמו סיסקו, מובילאיי, י.ב.מ, אינטל ואחרות. חברות הייטק הללו מפוזרות על פני 5 אזורי תעשייה – גבעת שאול, גבעת רם, עין כרם, עטרות והר חוצבים.

תיירות

ירושלים כידוע היא אבן שואבת לתיירים רבים מכל העולם, שבאים להתבשם מהאופי המיוחד של העיר. אל ירושלים מגיעים יהודים, מוסלמים ונוצרים מכל העולם שחלק מהם גם שוכרים בה דירות מה שיכול להיות מצוין עבור משקיעים רבים. דרך אחת להרוויח מדירה להשקעה בירושלים היא על ידי חיבור לאתר air b&b ויש לא מעט משקיעים שעושים את זה. הם הופכים את ההשקעה שלהם לעסק של ממש ואם הדירה היא באזור מבוקש בעיר, קרוב לאזורי הבילוי שלה, מחירי השכירות יכולים להיות גבוהים במיוחד.

חיי הלילה של ירושלים

בירושלם יש חיי לילה שוקקים ותוססים וזו עוד סיבה למה צעירים רבים מגיעים אל העיר, בין אם ללמוד בה כמה שנים ובין אם סתם לחיות בה. יש בה כמה מתחמי בילוי כמו נחלת שבעה, מדרחוב בן יהודה, קניון מלחה, המושבה הגרמנית ואזור התעשייה תלפיות, ויש כמובן את שדרות ממילא שנחשב למרכז בילוי יוקרתי. אזורי הבילוי הללו עמוסים עד השעות הקטנות של הלילה ויש בהם צעירים ישראלים כמו גם לא מעט תיירים. 

עיר שלא מפסיקה להתפתח

ירושלים היא עיר שלא עומדת במקום, לא מפסיקה לפרוח ולהתפתח, עיר שמושכת אליה אוכלוסיות מגוונות. יש אזורים בירושלים שהמחירים בהם עדיין סבירים וזה בדיוק הזמן להשקיע בנדל"ן בעיר. לפי כל ההערכות, מחיר הנדל"ן בירושלים רק ילכו ויאמירו כך שהשקעה בעיר היא השקעה בטוחה. כמובן שחשוב להתייעץ עם האנשים הנכונים ולבחור את המיקום והנכס הנכון, אך ירושלים היא בהחלט כיוון מצוין עבור משקיעי נדל"ן.