האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בתל אביב?

תל אביב, העיר ללא הפסקה היא עיר שמאז ומתמיד היתה מוקד משיכה למשקיעי נדל"ן. תל אביב היא יעד חם קודם כל בשל המיקום שלה, מרכז הארץ, הלב הפועל של מדינת ישראל בכל תחום שהוא – תיירותי, כלכלי וחברתי, ומסיבות רבות אחרות כמו תחבורה, בילויים, התפתחות, מרכז סחר ועוד סיבות רבות אחרות. צעירים שמצליחים לרכוש דירה בתל אביב בשביל השקעה עושים קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע למצב הכלכלי שלהם. הם מסדרים לעצמם פנסיה עתידית עם השכירות על הנכס והם קונים לעצמם מעמד בקרב קהילת משקיעי הנדל"ן בישראל. הנה כמה דברים שכדאי לדעת על השקעות נדל"ן בתל אביב.

עיר מועדפת על עולים חדשים

ישראל כידוע היא מדינה קולטת עלייה, מדינה אליה מגיעים יהודים מכל העולם כמעט. ביניהם, יש לא מעט עולים שמגיעים מארצות הברית ומאירופה, ורבים מהם מבוססים ומחפשים מגורים בהתאם למצב הכלכלי שלהם. הם רוצים לגור במרכז הארץ, איפה שקורה הכול, ומקום כזה הוא כמובן תל אביב שנחשבת לעיר הפעילה ביותר בארץ. הם רואים בתל אביב אופציה עירונית מועדפת מה שמעלה את הביקוש לנדל"ן בעיר ותומך בעליית המחירים. זו עוד סיבה למה משקיעי נדל"ן רואים את תל אביב כמכרה זהב עבורם, כעיר שהמחירים בה רק ילכו ויאמירו מה שלפי כל התחזיות אכן ימשיך לקרות.

שטחי בנייה שהולכים ונעלמים…

לא סתם מחירי הדירות בישראל רק הולכים ומאמירים כמעט בכל מקום שהוא. הרי בסופו של דבר מדובר על ביקוש מול היצע, וישראל מתמודדת עם שטחי בנייה שהולכים ומתמעטים. המדינה מצידה מוצאת כל הזמן פתרונות איך להגדיל את אפשרויות הבנייה החדשה עם פרויקטים כמו פינוי בינוי, אך הבעיה רק תלך ותחריף ותעלה את המחירים בכל הארץ. תל אביב היא דוגמא קלאסית לכך שעתודות קרקע שהולכות ומתמעטות יוצרות מחירים גבוהים שרק הולכים ועולים. עתודות הקרקע בתל אביב מתקרבות ל-0 והנדל"ן הקיים יהיה יקר יותר ויותר, וגם את זה מבינים המשקיעים שרואים בתל אביב את העיר האידיאלית בשבילם לשים בה את הכסף שלהם.

איך בוחרים מקום להשקעה בתל אביב?

בבואנו להשקיע בתל אביב יש כמה פרמטרים שאנו צריכים לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא מה עומד להיות בסביבת הנכס, אילו פרויקטים עירוניים מתוכננים ומה עשוי להשפיע על המחיר שלו. השני, מיקום הנכס ומהי הנגישות אליו הן מבחינה רגלית והן מבחינה תחבורתית. חשוב גם לבחון את אופי הפרויקט והאם הוא עשוי להתאים אוכלוסייה הצעירה.

אז האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בתל אביב? כמובן שמי שיכול להרשות לעצמו טוב יעשה אם ימצא איזה שהוא נכס בעיר. תל אביב היא עיר שוקקת חיים שרק תהיה מבוקשת יותר ויותר, ואין כמעט מקום בעיר שלא מהווה השקעה מצוינת.