רכישת דירה מקבלן – מה חשוב שתבדקו?

רכישת דירה היא אחת מבין הקניות הגדולות והמשמעותיות שרוב האנשים יעשו במהלך חייהם. מדובר על רכישה בסדר גודל של מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים. הדירה יכולה להיות מיד שנייה (כלומר מאדם פרטי) או דירה חדשה (מקבלן). לצורות הרכישה, יש כמובן יתרונות וחסרונות. לדוגמה, אם החלטנו לרכוש דירה חדשה מקבלן, אנחנו יכולים לקבוע ולהחליט כיצד היא תראה ואילו אם קנינו דירה מיד שנייה, אנחנו לא צריכים לשבור את הראש ומקבלים דירה מוכנה מבלי לרוץ אחרי בעלי מקצוע כמו, נגרים, מתקיני מטבח, אנשי מקצוע וכו'. 

רכישת דירה – בהתאם לתקציב שהוגדר

רכישת דירה חדשה מקבלן, ממש כמו רכישה של דירה חדשה, יש לעשות כאשר יש מסגרת של תקציב וכאשר יש החלטה שאכן זוהי הדירה המתאימה לדרישות שלנו. ננסה להתעכב על התקציב, כי זהו הדבר המשמעותי והחשוב ביותר בתהליך. בהתאם לכך, יש לבדוק מהו ההון שיש ברשותנו. הכוונה היא האם יש לנו הון ממכירת הדירה הקודמת שלנו, האם יש חסכונות ופיקדונות שניתן להשתמש בהם וכמו כן יש להביא בחשבון את גובה המשכנתא הצפוי לנו ולבדוק האם יש לנו התחייבויות אחרות לשלם כמו, חובות והלוואות. מעבר לכך, יש גם להתחשב בתקציב החודשי. יש לערוך רשימה מסודרת שתכלול את ההוצאות ואת ההכנסות שלנו. בהתאם לכך, יהיה אפשר להעריך את גובה ההחזר החודשי שנוכל לעמוד בו. 

הלוואת המשכנתא

גם אם יש הון עצמי, סביר להניח שעדיין תצטרכו את עזרת הבנק. על כן, תוכלו לקחת הלוואת משכנתא. מומלץ מאוד להיעזר בשירותיה של חברת ייעוץ משכנתאות. יש לה יועצי משכנתאות פרטיים, שידאגו לאינטרסים שלכם ולכך שתיקחו את הלוואת המשכנתא המתאימה לכם ועם גובה החזר שתוכלו לעמוד בו בהצלחה מדי חודש. מעבר לכך, ליועצי המשכנתאות יש את הידע המקצועי המתאים והם ינהלו משא ומתן מול הבנקים, כך שתקבלו את תנאי ההלוואה הטובים ביותר.

טיפים מעולים בדרך לרכישת הדירה החדשה

  • מידע מהקבלן – אל תהססו לשאול כמה שיותר שאלות. כך תוכלו להיות בטוחים שהרכישה תהיה כדאית. בדקו כיצד ייראה הפרויקט, כמה דירות צפויות להיות בכל בניין, איזה סוג של דירות האם מדובר בשכונה חדשה או שכונה שעברה התחדשות עירונית, מיהו היזם, מיהו קבלן הבנייה וכו'.
  • בדיקת הסביבה – ערכו סיור בשטח. בדקו האם יש בתי ספר, גני ילדים, פארקים, מרכזים מסחריים וכו'. שימו לב גם למפגעים או מטרדים סביבתיים.
  • יזם הפרויקט – נסו לברר פרטים לגבי הניסיון שלו, המוניטין וכמו כן לגבי החוסן הפיננסי שלו.
  • היתר בנייה – בדקו האם יש היתר בנייה ומה אפשר לבנות במסגרת אישור הרשויות.
  • מפרט הטכני ותכנון הדירה – כיווני אוויר, גודל חדרים, האם אפשר לעשות שינויים וכו'.
  • מחיר הדירה – האם הוא כולל מע"מ. במידה ואינו כולל, עליכם להוסיף עוד 17 אחוז על מחיר הדירה.