הצדדים הטובים של התחדשות עירונית

התחדשות עירונית ברמת גן

התחדשות עירונית היא תהליך שמבוצע בערים רבות ברחבי הארץ כיום. המטרה של כל תהליך שכזה היא פיתוח של אזורים אורבניים ישנים ורעועים, ושיפור רמת הבנייה בהם ורמת איכות החיים. לצורך מטרה זו ניתן לבצע כמה סוגים שונים של פרויקטים, החל מתמ"א 38 ועד פינוי-בינוי. ביצוע כל פרויקט שכזה דורש יוזמה של חברה קבלנית או של הדיירים, וכדי להתחיל בו נדרשת הסכמה של רוב גדול מבין הדיירים, שבמרבית המקרים יהיו עתידים לפנות את ביתם לזמן מה. 

באופן כללי, ביצוע של התחדשות עירונית מהווה מפגש של אינטרסים בין כל הגורמים המעורבים. למעשה, יש יתרונות בביצוע הפרויקט גם עבור הדיירים, גם עבור הקבלנים וגם עבור העירייה או הרשות המקומית. כדי להבין טוב יותר מי מרוויח מכל ביצוע של התחדשות עירונית, ומדוע, כדאי להמשיך ולקרוא. מאוד ייתכן שגם אתם גרים בבניין ישן או באזור שניתן לבצע בו תמ"א 38 או פינוי-בינוי, וכדאי לכם לבדוק את ההיתכנות של פרויקט כזה ולהתחיל להניע אותו או לקדם את ביצועו. 

היתרונות של התחדשות עירונית עבור הקבלן

הגורם הראשון שנהנה מהיתרונות של ביצוע תהליכי התחדשות עירונית הוא הגורם שיוזם ומבצע את הפרויקט. בין אם מדובר בתמ"א 38, שהיא תכנית שמיועדת למבנים יחידים ונועדה לחזק מבנים מפני רעידות אדמה, ובין אם מדובר על בנייה של אזורים חדשים שלמים במסגרת פינוי-בינוי, היזם או הקבלן המבצעים מקבלים זכויות בנייה במקום. 

בפועל, זה אומר שאם היזם או הקבלן הורס מבנה ישן ובונה בניין חדש במקומו, הוא יכול להוסיף מספר מסוים של קומות ודירות לבניין, ולמכור אותן בשוק החופשי. זהו גם התמריץ העיקרי לחברות של יזמות וקבלנות על מנת לקחת על עצמן פרויקטים שכאלה. מדובר בתמריץ יקר ערך, שבא לפצות על ההשקעה הכספית הרבה שנדרשת לתכנון וביצוע העבודה. במקומות רבים, הדירות החדשות שנבנות שוות הרבה מאוד כסף, והחברה שאחראית על ביצוע הפרויקט תרוויח ממנו באופן משמעותי. 

החברה שאחראית על הפרויקט תצטרך לבצע את השיקום והבנייה בעצמה, וגם לשלם שכר דירה לדיירים, במידה והם נאלצים להתפנות מביתם עד סיום הבנייה. מכיוון שמדובר בהוצאות תקציביות גדולות, זכויות הבנייה החדשות שהחברה מקבלת הופכת את כל הפרויקט לרווחי עבורה. 

התחדשות עירונית מיטיבה עם הדיירים

הגורם השני שנהנה מביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית הם הדיירים עצמם. מכיוון שהפרויקטים מבוצעים במבנים ישנים או באזורים מוזנחים למדי, הדיירים יכולים ליהנות מדירה משודרגת ששווה הרבה יותר. מעבר לעלייה בערך הדירה, הדיירים מקבלים דירה גדולה יותר, בבניין מחוזק, ובדרך כלל עם תוספות חדשות שונות כמו ממ"ד או מרפסת, חניה, מעלית וכדומה. גם אם הפרויקט אינו כולל את כל התוספות האפשריות, עצם העובדה שהדיירים מקבלים לרשותם דירה חדשה או משופצת כליל, היא יתרון עצום.

מכיוון שהחברה היזמית או הקבלנית לוקחת על עצמה את כל עלויות הקמת הפרויקט, נוצר מצב שבו הדיירים מחליפים דירה ישנה בדירה חדשה ללא כל תוספת תשלום מצידם, דבר שמהווה יתרון גדול במיוחד. 

פיתוח ערים באמצעות התחדשות עירונית

הגורם האחרון שנהנה מביצוע התחדשות עירונית היא הרשות העירונית עצמה. מדובר בדרך מצוינת לפתח אזורים שונים בעיר, לשפר את רמת איכות החיים בהם, ולבצע פיתוח עירוני שיכול לכלול גם שטחי מסחר חדשים, בניינים חדשים וגבוהים יותר, גנים ציבוריים חדשים ועוד. חלק נלווה מכל פרויקט פינוי-בינוי, למשל, הוא הבאה של אוכלוסייה חזקה יותר מבחינה סוציו-אקונומית לתוך אזורים שהיו חלשים יותר מבחינה חברתית, וכך לחזק אותם. 

בנוסף לכך, באמצעות ביצוע פרויקטים של תמ"א 38, העירייה דואגת לכך שמבנים בתחומה יהיו מחוזקים מפני רעידת אדמה ובטוחים יותר עבור התושבים. 

קרסו נדל"ן – חברה מובילה בתחום הנדל"ן בישראל

אם ברצונכם לבצע או להתחיל לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בסביבה שלכם או בבניין שלכם, אתם יכולים להתייעץ עם המומחים של חברת קרסו נדל"ן. החברה היא כוח מוביל בעולם הנדל"ן בישראל כבר קרוב ל-80 שנה, והיא בעלת ניסיון עשיר בביצוע פרויקטים קבלניים בכל רחבי הארץ. החברה מנוהלת ופועלת על פי ערכים של מצוינות ואמינות, והיא גאה להיות חלק מחוד החנית של עולם הנדל"ן בישראל.