דירות מיד שניה או דירה חדשה מקבלן- מה כדאי לקנות?

חייבים דירה אך לא סגורים מה עדיף? האם דירה מקבלן תתאים לצרכים שלכם או אולי דווקא דירה יד שניה? איך ניתן למצוא דירה באזור שלכם? חברת קרסו נדל"ן הוותיקה, תחסוך לכם את ההתלבטות. החברה עוסקת בתכנון והקמת פרויקטים למגורים בהיקפים גדולים. לחברה מבחר פרוייקטים בהקמה באזורים שונים בארץ באזור פתח תקווה, הוד השרון, תל אביב, ירושלים ועוד. החברה גם מבצעת השבחה וחיזוק של מבנים במסגרת פרוייקט תמ"א 38. כל הפרוייקטים נבנים בסטנדרט גבוה ותכנון אדריכלי שמבטיח איכות ללא פשרות. בפגישת ייעוץ אישית תוכלו לפתור את ההתלבטות ולהתאים לעצמכם את הדירה הנכספת.

דירות למכירה מקבלן 

דירות מקבלן מאפשרות להיכנס לבית חדש שאף אחד חוץ מהקונה לא שהה בו לפני, את הדירה ניתן לעצב בהתאם לטעם האישי לבחור את כיווני האוויר ולקבל בית בדיוק כמו שחולמים עליו. בדירות חדשות יש ממד תשתיות חדשות והסטנדרטים שם גבוהים יותר. ניתן לשדרג במהלך הבניה את הנכס לפי מה שרוצים. כך שברגע שנכנסים מקבלים בית מוכן ללא צורך בשינויים.

 קיימים כיום פרוייקטים חדשים ועתידיים בכל עיר. לכן, כמעט כל אחד יכול למצוא בעיר שלו דירה חדשה מקבלן. חשוב לקחת בחשבון שהתמחור של דירה חדשה גבוה בכ 10% מדירה יד שניה. המחיר כמובן תלוי בביקוש ובאזור. 

על האמור נבקש לציין כי בערים מסויימות ניתן למצוא דירות קבלן הנמכרות במחיר מבצע, אפילו כאלו שקרובות למחירי דירה יד שניה. הסיבה לכך נובעת מהצורך של הקבלנים להפחית את המימון ולחסור בעלויות הריבית לבנקים, לכן שווה להם למכור במהירות במחיר אטרקטיבי. 

יתרון נוסף ברכישת דירה מקבלן הוא היכולת לשלם בצורה נוחה יותר ומחולקת את התשלום על הקניה. בד"כ סכום חלקי בהתחלה בפריסה נוחה על תקופת הבניה ואת השאר בסוף. מה שאין כך בדירה יד שניה בה נדרשים לשלם את מלוא הסכום בעת הרכישה.

דירות מיד שניה או דירה חדשה מקבלן- מה כדאי לקנות?

דירה יד שניה 

אז כמו שהבנו במרבית האזורים בארץ דירה חדשה על כל יתרונותיה תהיה יקרה יותר מדירה יד שניה. אבל האם דירה יד שניה עדיפה בגלל המחיר? תלוי. באזורים בעלי ביקוש גבוה הפער במחיר בין דירה מקבלן לזו מיד שניה נמוכים יותר. לעיתים הדירה דורשת שיפוץ שגורר עימו הוצאה כלכלית נוספת דבר שמצמצם את הפער במחיר בין דירה מקבלן לדירה יד שניה. 

בעניין העלויות יש לקחת בחשבון שבדירת קבלן קיימות עלויות נוספות כמו הוצאות על עו"ד הצמדות שונות ועוד.

מעבר למחיר, היתרון המשמעותי בדירה יד שניה הוא הזמינות שלה. ניתן להיכנס לדירה במהירות מבלי להמתין תקופה ארוכה עד לסיום הבניה (תלוי באיזה שלב של הבניה קונים את הנכס). לכן, למי שלחוץ ומבקש לקנות דירה ולהיכנס אליה במהירות, דירה יד שניה היא בהחלט פתרון נכון עבורו. 

אז כמו שהבנו לכל צד יש את היתרונות שלו והמאפיינים שלו. יהיו כאלו שיעדיפו דירה מקבלן בגלל הנוחות האחריות השקט הנפשי והיכולת להיכנס לדירה חדשה מהניילונים ללא צורך בתיקונים משמעותיים. אבל תמיד יהיו גם כאלו שיהיה להם נח יותר לקחת דירה יד שניה במצב טוב, לשפץ אותה כראות עיניהם ולהיכנס תוך זמן קצר ובעלויות נמוכות יותר. הכל תלוי ביכולת הכלכלים בהעדפות ובאזור בו מבקשים להתגורר. כך, שמה שמתאים לאחד לא בהכרח יתאים גם לשני.